Evidensinformerad undervisning i högre utbildning
Evidensinformerad undervisning handlar om att omsätta forskning om effektiva undervisningsstrategier i sin lärargärning. Det handlar om att använda sig av pedagogiska arbetsformer som i flera högkvalitativa studier visat på meningsfulla effekter på den som lär sig. Under det här seminariet ges en rad konkreta exempel på hur evidensbaserad undervisning kan genomföras i högre utbildning. Under seminariet visas principerna fördelad inlärning, återkallning, elaborering och responsiv undervisning. Fokus är på konkreta upplägg som kan göras inom begränsade tidsramar och med de digitala verktyg som GU tillhandahåller. |
Contact Arranged by Participants Om seminariet på PIL-webben |
Seminarium
Start date | Time | Address | Seats remaining | Last day of registration | |
---|---|---|---|---|---|
Register | 2025-04-23 | 10.00-12.00 | A2 316, Hus A, Pedagogen, Västra Hamngatan 25 | 2 (24) | 2025-04-22 |