Evidensinformerad undervisning
Evidensinformerad undervisning handlar om att omsätta forskning om effektiva undervisningsstrategier i sin lärargärning. Det handlar om att använda sig av pedagogiska arbetsformer som i flera högkvalitativa studier visat på meningsfulla effekter på den som lär sig. Under det här seminariet ges en rad konkreta exempel på hur evidensbaserad undervisning kan genomföras i högre utbildning. Under seminariet visas principerna fördelad inlärning, återkallning, elaborering och responsiv undervisning. Fokus är på konkreta upplägg som kan göras inom begränsade tidsramar och med de digitala verktyg som GU tillhandahåller. |
Kontakt Arrangör Medverkande Om seminariet på PIL-webben |
Seminarium
Startdatum | Tid | Adress | Platser kvar | Anmälan senast | |
---|---|---|---|---|---|
Boka | 2024-11-13 | 10.00-12.00 | B2 215, B-huset, Pedagogen, Läroverksgatan 15 | 7 (30) | 2024-11-12 |